luni, 25 iunie 2018

Mandrie si ...prejudecata?

Astazi a fost ziua iei. Imi place bluza asta, ma simt unica si speciala atunci cand o imbrac si nu puteam sa o ocolesc chiar de ziua ei. Si eu am purtat-o si ea m-a purtat pe un drum nou, pe un drum necunoscut spre inima unui oras mare si zgomotos.

Si cand credeai ca nimic nu poate sta in calea fericirii tale imagineaza-ti ca te trezesti in mijlocul unei parade gay imbracata ca un extremist ortodox..cel putin asta ar fi fost cazul in Romania si nu stii ce sa faci mai intai: sa eviti discret toate cururile goale si paroase care iti ies in cale sau sa incerci sa iesi din pielea extremistului religios in care singura te-ai pus.  In fine, dupa socul initial m-am agatat de o idee si am incercat sa ma concentrez pe ea: mandria -  vedeta zilei: ei erau mandrii ca sunt gay... eu eram mandra de ia mea, fara sa ne fi propus, ne aflam impreuna la o parada cu si despre mandrie.

Dar de ce eram noi mandrii si cum ne mainfestam? Pai in cazul meu e simplu, eram mandra de apartenenta la o natie creativa si inspirata si ...purtam ia. Cu ei mi-a fost mai greu..era evident ca erau madrii pentru ca erau gay si asta e OK, dar cum se manifestau...Ce lucru bun se poate naste din a fi drogat/baut si 90% dezbracat in inima unui oras, intr-o duminica insorita, la 2:00 dupa-masa, intr-un loc de joaca pentru copii? Ce mandrie se poate genera din a expune un corp neingrijit, gol, in public? Cum poate ca acest comportament complet stupid sa genereze: drepturi si egalitati pentru comuinitatea gay?!

Sa facem un exercitiu de imaginatie: la servici seful tau te discrimineaza ... ca esti femeie... E drept?...Nu, nu e drept, dar se intampla... si tu cum te lupti cu asta? Pai nu, nu cu seriozitate si perseverenta sau altele...nu nu...Decizi ca a doua zi sa te duci in curu gol la birou, beata si sa strigi: You should take me seriously you ....Womanizer!! Si apoi a treia zi.. mahmura sa te duci iar la birou si sa te astepti sa primesti o promovare. Pai nu... n-o sa o primesti, o sa te dea afara.
Si daca nu esti singura si toate faceti asa, o sa va dea pe toate afara. Ca asa functioneaza lumea adultilor: gay sau nu.

M-am aflat intr-o situatie foarte penibila azi. A trebuit sa-i explic copilului de ce sunt alti oameni dezbracati pe strada. Sa-i fi spus ca vor sa obtina ceva... pai data viitoare cand voia sa obtina ceva de la scoala s-ar fi dezbracat si ea... sa-i fi spus ca sunt discriminati...ar fi trebuit sa-i explic ce este discriminarea si m-am temut ca ar fi ajuns sa ii discrimineze. I-am spus ca nu stiu... Ea mi-a spus ca arata scarbos. Am fost de acord, asa aratau.

Dar poate am eu o prejudecata: i-am vazut asa, beti, drogati si 90% dezbracati...doar pentru ca sunt ei gay si eu eram in ie.

Niciun comentariu: