luni, 3 martie 2008

Comunitate

O turma se misca cu viteza celui mai lent membru al sau. De aceea, daca vrem sa evoluam nu este suficient sa sprintam si sa ne desprindem de pluton.
Generatia noastra nu va fi judecata dupa varfurile sale, asa cum evul mediu nu este judecat dupa Thomas Aquinas.
In plus, sunt cunoscute cazurile celebrelor Imperii Romane distruse de ignoranta "plutonului". Si daca suntem putin atenti asemenea lucruri se intampla si astazi.
Mi-am amintit de un afis umanitar pe care l-am vazut in Italia, cu titlul: "Una scuola per Angola". Stiu ca ne-a amuzat foarte tare rezonanta frazei, de aceea l-am si retinut. In esenta, cam despre asta e vorba, despre o uniformizare intelectuala, care ne-ar aduce multe puncte la capitolul siguranta.
Am avut o discutie cu M. la un momentdat despre viitor si el mi-a spus ca este foarte greu sa prevezi ceea ce urmeaza sa se intample..."poate vine un razboi, mi-a spus" si eu am ras. Dar asta se poate intampla, am inceput sa percep un echilibru destul de fragil in lumea ce ma inconjoara. Incepand de la nervozitatea si dispretul, al meu si-al altora, pe care le intalnesc zilnic, pana la evenimentele politice globale.
Ce fac eu... incerc sa fiu mai toleranta si asta va doresc si voua.

Niciun comentariu: