luni, 3 martie 2008

"Necesitatea unui mantuitor"

Titlu nu-mi apartine, l-am citit pe undeva, din pacate nu-mi amintesc sursa, ca sa pot fi corecta pana la capat, l-am citat pentru ca mi s-a parut potrivit contextului pe care vreau sa-l descriu.
Avem o carte de istorie plina de figuri marcante, il avem pe Decebal, pe Stefan, pe Mihai, de ce nu chiar Ceausescu.
Detaliind, Mihai Viteazul, este cel ce a facut prima Unire a Principatelor Romane, daca esti intrebat cine a infaptuit-o ii rostesti numele fara ezitare. In realitate, el doar a condus vointa unei intregi generatii, fara de care nicio Unire nu ar fi fost posibila. Aceasta vointa, apare si ea vag exprimata in istorie, dar nu ca un factor decisiv ci mai degraba ca un rezultat.
Ceausescu reprezinta, o perioada neagra din istorie, care i s-a atribuit in totalitate lui, dictatorului suprem, nu unei generatii distrugatoare, nu unor interese externe, ci lui.
Si de-aci ajungem in prezent, in apriga lupta de a gasi vinovati. Pentru Revolutie, pentru crimele comunismului, pentru prezentul nu tocmai roz.
Sa fie Iliescu de vina... sau noi, o generatie debusolata, fara dorinte comune, fara un dusman, in cautarea unui erou, de orice natura.

Niciun comentariu: